Šiais metais startuoja nauja iniciatyva „Ženkime į futbolo stadioną kartu“, skirta Lietuvos ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigoms, kurios rūpinasi mokiniais, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Į šią iniciatyvą jau įsitraukė 11 ugdymo įstaigų: Vilniaus „Atgajos“ specialioji mokykla, Vilniaus specialusis lopšelis-darželis „Čiauškutis“, Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos specialusis ugdymo skyrius, Biržų darželis-mokykla „Vyturėlis“, Vilniaus „Šilo“ mokykla“, Kėdainių lopšelis-darželis „Vyturėlis“, Gelgaudiškio „Šaltinio“ ugdymo skyrius, Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla, Simno specialioji mokykla, Šiaulių „Ringuvos“ mokykla, Vilniaus lopšelis-darželis „Rūta“.
Visų paminėtų įstaigų pedagogai dalyvavo Lietuvos masinio futbolo asociacijos (MaFA) organizuotame seminare „Įtraukusis fizinis ugdymas futbolo kontekste“, kuris vyko spalio 10 dieną Lietuvos futbolo federacijos Kauno treniruočių centre. Teorines ir praktines žinias dalyviams suteikė lektorės Inesa Razmė ir Kristina Surdokaitė.
Visas reportažas – futbolas.tv platformoje
„Viena iš didžiausių problemų yra, kad tėveliai augindami vaiką su specialiaisiais ugdymosi poreikiais vis dar jaučia kažkokią tai kaltę, kad tas vaikas yra ne toks ir bijo prisipažinti. Atėję į treniruotes, į bendrojo lavinimo mokyklą, jie bijo pasakyti, kad vaikas turi poreikių. Mes turime suvokti, kad specialieji ugdymosi poreikiai nėra liga, kurią galima išgydyti vaistais; tai nėra kažkokia bausmė arba nusikaltimas. Vaikas, turintis šių poreikių, gali būti ir tas, kuris labai yra gabus ir jam reikia pritaikyti sunkesnes užduotis, o vaikui su raidos sutrikimais ar autizmo spektro sutrikimais tiesiog reikia pritaikyti užduotis pagal jo lygį.
2024-ieji bus iššūkių metai visiems pedagogams. Mes turėsime privalomą įtraukųjį ugdymą mokyklose, kur galės bendrojo lavinimo grupes lankyti specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Ne visi pedagogai dar žino, kaip elgtis ir padėti tiems vaikams – norai dideli, bet galimybės mažos. Todėl mes pirmiausiai supažindiname pedagogus, o tolesnis tikslas – kad vaikai ne tik turėtų fizinio ugdymosi pamokas įstaigoje, bet kad galėtų lankyti futbolo ir kitų komandinių sporto šakų treniruotes“, – pažymėjo Kristina Surdokaitė.
„Šį kartą į seminarą mes sukvietėme ne tik fizinio lavinimo mokytojus, bet ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialistus, pedagogus, ankstyvojo amžiaus mokytojus tam, kad mūsų visuomenė labiau suprastų kaip reikia tinkamai ugdyti bei kaip svarbu vaikui gauti tinkamą pagalbą laiku.
Apžvelgėme ne tik raidos ypatumus, bet ir sensorinius iššūkius, kaip juos atpažinti ir kaip padėti bei, svarbiausia, ką mes galime padaryti kuriant vaikų ateitį. Negalia – nėra kliūtis; mes galime integruotis visi į visas veiklas. Mes nebeturime uždarų sienų, mūsų blokada baigėsi ir mes galime pradėti tinkamai ugdyti visus vaikus, – teigė Inesa Razmė.
Dalyvaujančioms įstaigoms buvo įteiktos futbolo priemonės skirtos organizuoti futbolo užsiėmimus. Taip pat visiems dalyviams išdalinta Lietuvos specialiosios olimpiados komiteto metodinė medžiaga, skirta užsiėmimams organizuoti – ši metodika buvo naudojama ir praktinėje seminaro dalyje.
„Ženkime į futbolo stadioną kartu“ iniciatyva skirta suteikti ne tik galimybę vaikams, turintiems specialių ugdymo poreikių, susipažinti su futbolo žaidimu, bet ir skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų ir pedagogų. Pastarieji savo iniciatyva pateiks futbolą kaip veiksmingą ugdymo priemonę vaikams, siekiant jiems perteikti žinias ir formuoti įgūdžius.
Iniciatyvos organizatoriai skatins užimti vaikus reguliariu futbolo žaidimu iki pat kovo mėnesio, o projektas finišuos su gražiu vienijančiu festivaliu.
Projekto autoriai įsitikinę, kad futbolą galima skatinti pažinti per kūrybinę pusę, o dalyvaujančių pedagogų kūrybiškumas ir fantazija leis vaikams pamilti šį nuostabų žaidimą.