Tūkstančiai vaikų darželiuose šaltuoju metu laiku keliauja po linksmą ir margaspalvį „Futboliuko“ pasaulį, kuriame pilna ne tik smagaus žaidimo, bet ir kūrybos akimirkų.
Beveik 70-ies darželių ugdytinių nuo rudens iki pavasario laiką leidžia „Futboliuko“ užsiėmimuose. Šis projektas – viena iš kelių Lietuvos futbolo federacijos masinio futbolo programos dalių.
Prieš 12 metų „Futboliukas“ startavo kaip mažasis didžiojo Futbolo brolis su tikslu populiarinti futbolą tarp pačių mažiausiųjų – netgi ten, kur nėra tam pritaikytų sporto salių.
Kasmet „Futboliukas“ įtraukdavo vis naujas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigas, naujus darželius – kol šis skaičius viršijo 300. Užsiregistravę pedagogai gaudavo žinių, kaip organizuoti smagius užsiėmimus, o darželiams atitekdavo inventorius. Jis padėdavo su mažuoju futbolo broliu susipažinti tūkstančiams vaikų, tarp ir jų turintiems specialiųjų ugdymo poreikių.
Nuo 2018-ųjų rudens „Futboliukas“ pakeitė savo veidą ir persikėlęs į elektroninę erdvę (www.asfutboliukas.lt) praplėtė savo akiratį – tapo ne tik sportu, bet ir edukacine priemone.
Interaktyvioje svetainėje projekto dalyviai susikuria unikalų „Futboliuko“ herojų ir pasileidžia į vaizdingą kelionę. Kas mėnesį nuo spalio skiriamos įvairios su futbolu susijusios kūrybinės užduotys – nuo piešimo, tapymo iki eilėraščių kūrybos. Į užduotis įsitraukė ir vaikų tėvai, o darželiai skatinami bendrauti tarpusavyje. Užduotys atliekamos ne tik elektroninėje erdvėje – išspausdinta speciali užduočių knygutė.
„Pirmasis projekto šūkis skelbė, kad „Čia svarbu ne ūgis. Ir netgi ne smūgis“. Dabar jau galime pasakyti, kad ir pats futbolas, sportas nėra svarbiausia, – sakė Masinio futbolo asociacijos direktorius Ignas Marcinkevičius – „Futboliukas“ tapo platesniu reiškiniu, kuris orientuojasi į žaismingesnį edukavimą, paįvairina kasdienius užsiėmimus, skatina kūrybiškumą, galimybę suderinti mokymąsi su aktyvia fizine veikla. Sukurta nauja internetinė platforma leido į projektą įtraukti daugiau pedagogų, taip pat ir įstaigas, kuriose mažiau vaikų ar grupių. Iš dalyvių sulaukėme labai pozityvių atsiliepimų, įdomių istorijų. Tikimės, kad projektas toliau plėsis ir dalyvaujančių daugės.“
Pirmąjį mėnesį vaikai kurė savo komandų emblemas, žaidimo taisykles, mokėsi varytis kamuolį. Lapkritį darželinukai ieškojo draugų kitose ugdymo įstaigose ir su jais susipažino, išmoko kamuolio valdymo. Gruodį prasidėjo pasiruošimas šv. Kalėdoms, vyko šventiniai festivaliai.
Naujųjų metų pradžioje vaikai prisiminė futbolo įgūdžius ir kartu su tėvais gamino su futbolu susijusius kūrinius, juos eksponavo parodoje. Vasarį kelios ugdymo įstaigos susibūrė į futbolo šventę, o kovą pradėjo dažniau keliauti į lauką ir atlikti matematikos, logikos ir kitas užduotis. Balandį įstaigos skatinamos į svečius kviesti futbolo atstovus – žaidėjus, teisėjus, trenerius, kurie vaikus motyvuotų savo pavyzdžiais ir pasakojimais, o taip pat švęsti Velykas išradingai ir sportiškai. Užsiėmimų akimirkomis ir įspūdžiais pedagogai kas mėnesį dalijasi projekto tinklapyje.
Darželių įspūdžiai iš „Futboliuko“:
„Vaikai džiaugiasi kiekvienu susitikimu su futbolu.“ (Radviliškio lopšelis-darželis „Eglutė“)
„Mūsų darželio ugdytiniai ir pedagogai „Futboliuką“ žino ir žaidžia jau daugiau kaip septynerius metus, tad labai smagu, kad jis įgauna naują išvaizdą ir kelia naujus iššūkius. Su malonumu jungiamės ir aktyviai dalyvausime, sportuosim, draugausim, džiaugsimės ir augsim sveiki.“ (Vilniaus „Rūta“)
„Renginys pateisino visus lūkesčius, tai buvo kažkas neapsakomo. Senai matėme tiek vaikų emocijų, tiek laimingų jų tėvų.“ (Kauno A. Stulginskio mokykla–daugiafunkcis centras)
„Vaikai labai entuziastingai priėmė šį projektą. Jie patys kūrė ir rašė savo žaidimo taisykles.“ (Alytaus l/d „Šaltinėlis“)
„Kamuolio valdymo technikos mokėmės linksmai ir žaismingai. Stabdyti kamuolį bandėme ne tik koja, bet ir ranka, alkūne, kakta ir pan. Mažesnieji futbolininkai kamuolį varėsi kaip kačiukai ir šuniukai – traukė kamuolį iš balos, žvejojo iš upelio; perdavė kamuolį kaip karštą bulvę ir siuntė ją drakonui į nasrus (vartus). Laikas skirtas treniruotėms tirpo labai greitai, smagiai ir naudingai.“ (Jurbarko l/d „Nykštukas“)
„Visą mėnesį tėveliai su vaikučiais gamino “Futboliuko” kūrybinius darbelius, o sausio mėnesio pabaigą vainikavome grupės “Žibuoklės” vaikučių ir tėvelių sportine, aktyvia pramoga “Mama, tėti, eikš ir tu – su Futboliuku pramogaukime kartu.“ (Kauno l/d “Sadutė”)
„Vaikams labai patiko varžybos, jų nuomone tokią veiklą turėtumėme rengti kiekvieną savaitę, o ir pasiruošimas buvo be galo smagus.“ (Klaipėdos l/d “Dobiliukas”)
„Dalyvavo visas darželis, atliko įvairias užduotis, žaidė „Vabaliukų futbolą“, „Snaigių futbolą“, Muzikos vadovė kartu su vaikais sukūrė Futboliuko himną.“ (Meškuičių lopšelis-darželis)
„Vaikai labai džiugiai sutiko žinią, kad mūsų darželyje vyks „Futboliukas“. Piešėme logotipą, vaikai susipažino ir priėmė taisykles, jų laikėsi žaidimo metu darželio kieme mažojo futboliuko stadione. Emocijos liejosi per kraštus, nes žaisti futbolą pakvietėme ir vaikų tėvelius.“ (Druskininkų l/d „Žibutė“)
„Vaikai susižavėjo „Futboliuko” žaidimu, todėl puikiai įsitraukė į jiems siūlomas veiklas. Aktyviai reiškė mintis kokios gali būti žaidimo taisyklės. Noriai ne tik žaidė, bet ir piešė, aplikavo futbolo kamuolius.“ (Šiaulių l/d „Rugiagelė“)
„Varžybose kartu su vaikais teko sudalyvauti ir darželio personalui. Žaidimas suteikė daug džiaugsmo ir vaikams, ir suaugusiems, patenkino judėjimo poreikį, išmokė bendradarbiauti, patirti pergalės ir pralaimėjimo jausmą. Džiaugiamės „Futboliuko“ skleidžiama gera nuotaika.“ (Viduklės darželis)
„Smagiausios akimirkos praleistos su futboliuku. Pavyko suorganizuoti parodą, vaikai su tėveliais piešė, klijavo, lipdė iš plastelino. Šauniai praleido laiką šaltais vakarais draugaudami su „Futboliuku“.“ (Visagino „Raktelis“)
„Suorganizavome vaikų ir pedagogų draugiškas futbolo varžybas. Pasibaigus joms vaikai klausė kada kitą kartą galės žaisti su auklėtojomis. Pastebėjome, kad bendri sportiniai užsiėmimai su vaikais suteikia ne tik teigiamų emocijų, bet ir kuria stipresni kolektyvą bei stiprina bendruomeniškumo jausmą.“ (Radviliškio „Kregždutė“)
„Futbolą mes žaidžiame bet kokiu oru. „Futboliukas“ suvienijo Utenos Dauniškio gimnazijos mokinius kartu su lopšelių – darželių „Saulutė“ ir „Gandrelis“ vaikais. Kartu darėme pratimus ir linksmai žaidėme.“ (Utenos „Gandrelis“)
„Ant sniego su spalvotu vandeniu nusipiešėme „Futboliuko“ aikštelę, kartojome pratimus, žaidėme futbolą. Sporto salėje „apsigyveno“ Kalėdinė „futboliukinė“ žiema. Kartu su Kalėdų seneliu pasimankštinome, parodėme jam futbolo pratimus, padainavome dainelę, prisiminėme futboliuko taisykles. Kelias dienas grupėje netilo kalbos apie vykusį renginį, puiki nuotaika, šypsenos, juokas… buvo linksma ir smagu.“ (Visagino „Ąžuoliukas“)
„Ugdytiniai kartu su tėveliais pasitelkę kūrybinius gebėjimus kūrė futbolo kamuolius, kuriais papuošė Kalėdų eglutę. Adventinis vakaras subūrė grupės bendruomenę, visi džiaugėsi patyrę malonių išgyvenimų.“ (Kauno „Lakštutė“)